training tips

Ik vind sporten heel erg leuk en ben nu ook al een tijdje bezig om het wat meer te doen. Een professional ben ik absoluut niet, maar tips zijn altijd handig toch? Ik heb vandaag een paar dingetjes op een rijtje gezet die je misschien kunnen helpen.

img_0030_fotor

  • Start met gezond eten

Ga op zoek naar leuke recepten. Er zijn zoveel foodblogs met hele lekkere, gezonde recepten waardoor het gelijk al een stuk makkelijker wordt om gezond te eten. Je zal merken dat je door healthy food veel sneller resultaten gaat zien. Wat vervolgens weer motiveert om verder te gaan met sporten. Sinds ik ben begonnen wat gezonder te eten merk ik dat mijn huid ook nog eens veel rustiger is geworden en ik veel lekkerder in mijn vel zit.

  • Kijk niet naar de weegschaal

Iets waar je eigenlijk niet op moet letten is de weegschaal. Een paar getallen.. wat zeggen die je nou? Het gaat over hoe ik me voel en niet om die getallen. Ik denk dat sommige mensen daar teveel door worden geobsedeerd.. doe je ding en focus je op hoe je je voelt.

  • Varieer in het sporten

Heel belangrijk is dat je een beetje variatie hebt in het sporten. Probeer verschillende dingen totdat je dat iets hebt gevonden dat je ook echt leuk vindt.  Zodra je een sport saai gaat vinden is het tijd voor wat uitdaging. Leg de lat wat hoger of probeer eens een keer een andere sport. Stap uit je comfort zone en daag jezelf uit.

  •  Koop nieuwe kleren

Sportkleren saai? No way. Je kan er fantastisch uit zien in sportkleren. Iets wat mij dan ook altijd erg motiveert is het kopen van nieuwe kleding. Zodra ik een nieuwe sportoutfit heb gescoord heb ik altijd die gedachte van: ”Ok, nu heb ik ze gekocht dus moet ik gaan ook.”  En geloof me, het sporten in leuke kleding maakt het sporten zoveel leuker.

  • Muziek

Met muziek sport ik veel fijner. Je hoort geen andere geluiden waardoor je je veel beter kan focussen op het sporten. Stel een playlist samen met je favoriete nummers & you’re ready to go!

  • Vergelijk jezelf niet met anderen

Een motivatiebeeld is oke, maar voel je niet slecht over jezelf. Jij bent jij en iedereen is verschillend. De één sport makkelijker en de ander ziet weer sneller resultaten. Vergelijk niet maar focus je op jezelf. Het is belangrijk om je eigen doelen waar te maken en jezelf goed te voelen. Be proud.

Lots of love,

Aniek

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

