5 Lifehacks for school

IMG_5082_Fotor.jpg

Over een tijdje moeten we er weer aan gaan geloven: school. Niet een heel leuk vooruitzicht want we hebben allemaal liever vakantie. Maar hee, we moeten er maar het beste van maken! Ik heb voor jullie wat handige tips opgezocht die je daarbij gaan helpen. 

1. Maak een playlist met een bepaalde tijd

Ben je altijd te laat en moet je altijd haasten om op tijd te komen? Dat is vanaf nu verleden tijd. Het enige wat je moet doen is een playlist samenstellen die bijvoorbeeld na een half uur is afgelopen. En geloof me.. dat werkt. Zodra je het laatste liedje hoort haast je je meer dan ooit tevoren. Voor de laatkomers zeker een aanrader!

2. Zet je rooster op je vergrendel scherm

Het juiste lokaal vinden.. dat is soms nog wel eens een dingetje. Ik heb de gouden tip voor jullie: Verander je lockscreen in je rooster. Je hebt je mobiel altijd bij de hand en zo weet je in no time waar je precies les hebt.

3. Stel doelen voor jezelf

‘Dit jaar ga ik er echt voor.’ Iets wat ik elk jaar weer zeg maar uiteindelijk uitloopt op niks. Ik denk dat er wel meer zijn die dit herkennen. Daarom is het slim om doelen voor jezelf te stellen. Dat kan natuurlijk van alles zijn, zolang je maar iets hebt om naartoe te werken. Zo blijf je gemotiveerd en voel je jezelf trots zodra je het uiteindelijk hebt behaald.

4. ‘Beloon’ jezelf tijdens het leren

Beloningen vindt iedereen leuk. Dus waarom zou je jezelf niet ‘belonen’ tijdens het leren? Leg een paar snoepjes neer bij bepaalde stukken tekst. Zodra je de tekst hebt gelezen mag je het snoepje opeten. Klinkt misschien een beetje kinderachtig maar geloof me.. dit maakt het leren echt leuker, haha!

5. Gebruik kleurtjes 

Als je alles met een 1 kleur pen schrijft is het moeilijk om dingen terug te vinden. Werk daarom met meerdere kleuren.  Zo kan je makkelijk moeilijke woorden of belangrijke zinnen terug vinden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad! 

Lots of love,

Aniek

 

One thought on “5 Lifehacks for school

Add yours

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

