Ik ga de wereld over!

trein_Fotor.jpg

Ik kan wel uren wegzwijmelen bij mooie plaat(s)jes. Echt waar, het liefst zou ik nu stoppen met school en het vliegtuig instappen. Op zoek naar avontuur en mooie plekjes. Who is coming with me? Vandaag heb ik een lijstje gemaakt van ontzettend mooie plekjes waar ik maar al te graag een keer naar toe wil.

  1. Pirates Bay -Tobago

Dit eiland van Brazillie heeft een rustig, magisch stukje aan de rand van Charlotteville. Als je het pad volgt kom je door een stuk tropisch regenwoud waardoor je daarna uitkomt bij een mooie baai. De Pirates Bay. Hier kan je echt genieten van de natuur, het witte strand en de heldere zee. Geen strandhutjes, geen toerisme.. gewoon een paradijsje voor jezelf. Klinkt perfect toch?

2. Victoria watervallen -Zambia

Persoonlijk vind ik watervallen altijd erg mooi. Dat water wat maar blijft stromen.. ik kan er naar blijven kijken. Deze Victoria watervallen zijn toch wel echt het toppunt. Als je de foto’s bekijkt ben je al betoverd. Wauw. Je kan zwemmen in het ‘natuurlijke zwembad’, kajakken, raften, een vlucht met een helikopter over de watervallen maken of bungeejumpen. Genoeg te doen dus.

3. Seychellen -Madagaskar

Witte zandstranden, azuurblauwe zee, palmbomen en granieten rotsen. Zo worden deze eilanden omschreven. Er zijn zeldzame planten, unieke dieren en er is veel koraal.. Dit klinkt gewoon perfect. Op sommige van de eilanden rijden er zelfs geen auto’s. Daar moet je je met de fiets of met een kar verplaatsen.

4. Kamtsjatka -Rusland

Het schiereiland Kamtsjatka is een eiland met vulkanen, geiser valleien, warmwaterbronnen en beren. Je kan een wandeling maken waardoor je in de vulkaan komt te staan, hoe gaaf is dat! In een vulkaan staan is echt zo een dingetje om van je bucketlist af te strepen, haha. Verder is er een vallei met gele kristallen en zijn er heel veel geisers, modderpoelen en warmwaterbronnen. De natuur is er heel groen en er leven veel dieren. Zo leven er ook 30.000 beren die je kan spotten. Als ze bijvoorbeeld aan de kant aan het vissen zijn, genietend van hun zalm.

5.Β Danxia Landform Geological ParkΒ Β -China

Als je deze foto’s ziet zou je denken dat het gefotoshopt is. Maar dat is niet zo! In China is een gebied met regenboog bergen. Het lijkt net een sprookje door al de verschillende kleuren. Lagen van zandsteen en verschillende mineralen zijn samengeperst en zo zijn deze mooie kleuren ontstaan. Als het heeft geregend zijn de kleuren nog feller dan ze al waren. Hopen op een kleine regenbui als we daar ooit heen gaan, haha.

Oh, ik ben zoveel mooie plekjes tegen gekomen! Er zullen zeker weten vaker van dit soort lijstjes online komen. Ik zit nu helemaal in een fantaseer modus waarin ik droom dat ik ooit de hele wereld over reis. Hopen dat dat ooit uit gaat komen. Eerst maar eens sparen, haha. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen!

Lots of love,

Aniek

 

 

 

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

