Haar weetjes

Ik heb nu al 2 keer een weetjes post gedaan en vandaag deel ik met jullie de 3e post. Geen fashionweetjes, geen Beautyweetjes.. maar haarweetjes. Ons haar is iets waar we denk ik allemaal wel veel mee bezig zijn, de hele dag door. Daarom leek het me leuk om een paar weetjes met jullie te delen, Enjoy!

Processed with VSCOcam with a6 preset Processed with VSCO with hb1 preset

  • We hebben gemiddeld 120.000 haren op ons hoofd.
  • Een haar leeft tussen de 2 en 7 jaar.
  • De maximale groeilengte die een haar kan bereiken, is bepaald door je erfelijkheid.
  • Er zijn meer grijsharige vrouwen (6%) Dan mannen (5%)
  • Kauwgom in je haar? Don’t worry! Pindakaas weekt de kauwgom los.
  • Met een satijnen kussensloop raakt je haar minder snel in de war.
  • Blondies (150.000 haren gemiddeld)  hebben meer haar dan brunettes (100.000 haren gemiddeld)
  • Je haar groeit niet sneller als je het vaak knipt.
  • Gespleten haarpunten zijn niet te repareren. Tja, toch maar afknippen dan.
  • Een haar groeit 0,25 tot 0,40 millimeter per dag.
  • We verliezen ongeveer 60 tot 100 haren op een dag.

 

Dit waren dan alweer een paar haarweetjes, ik hoop dat je het leuk vond om te lezen! Ik vond het in ieder geval super leuk om dit te schrijven, dus na deze 3e post zullen er zeker weten nog meer online komen. Hopelijk tot de volgende keer!

 

Lots of love,

Aniek

2 thoughts on “Haar weetjes

Add yours

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

