5 lifehacks

Lifehacks.. trucjes die je leven net wat makkelijker maken en waarbij je  zoiets hebt van: ”Waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?”. Vandaag deel ik er een paar met jullie die ik persoonlijk erg handig vind en dus ook graag met jullie wil delen.  Enjoy!

1. Vaseline en nagellak

We kennen het denk ik allemaal wel.. nagellak potjes die muurvast zitten.   Om dit te voorkomen bestaat er een heel simpel trucje: vaseline. Als je je nagels hebt gelakt en je het potje weer dicht gaat draaien, smeer er dan eerst nog even wat vaseline op met een wattenstaafje. Het is zo een kleine moeite en de volgende keer bespaart het toch weer super veel energie en tijd. Ook is vaseline een super goede verzorger voor je nagelriemen.. En omdat het er nu toch staat kunnen we die nagelriemen ook mooi nog even meenemen. 2 vliegen in 1 klap dus!

2. Sieraden en een rietje

Als ik ga reizen vind ik het toch altijd fijn om wat sieraden mee te nemen, Maar hoe doe je dat nou makkelijk..? Niemand heeft zin om een half uur  kettingen uit de knoop te halen. En dat hoeft vanaf nu ook niet meer.. want we hebben rietjes! Het enige wat je hoeft te doen is je ketting door het rietje te rijgen en ze daarna met het slotje vast te maken. Vanaf nu kan je dus je sieraden mee op reis nemen zonder bang te wezen voor knopen. Een echte life saver!

3. Casettecase als houder

Als ik een filmpje aan het kijken ben, heb ik altijd het probleem dat mijn mobiel wegschuift als ik hem neerzet. Natuurlijk kan je daar gewoon een mobiel houder voor kopen.. maar waarom zou je iets kopen als je het ook heel makkelijk zelf kan maken? Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een oude casettecase. Ik denk dat bijna iedereen er nog wel 1 ergens heeft liggen thuis, dus het kost helemaal niks. Als je dan alle kasten overhoop hebt gehaald en je eindelijk een casettecase hebt gevonden, hoef je alleen nog maar het casettebandje eruit te halen en de case binnenstebuiten neer te zetten. Et voilà, hier is jouw eigengemaakte mobiel houder! (Ik heb hem gewoon doorzichtig gelaten, maar als je het leuk vindt kan je hem ook wat op pimpen met washi-tape o.i.d)


  

4. Snel je mobiel opladen

Mijn mobiel is altijd leeg als ik weg moet.. en ik denk dat wel meer van jullie dit probleem kennen.  Om je mobiel dan toch nog even snel op te laden heb ik een handige tip: Zet je vliegtuigmodus aan. Hierdoor wordt alles uitgeschakeld en hoeft je mobiel zich alleen nog maar te ‘focussen’ op het opladen van je mobiel, waardoor het dus ook een stuk sneller gaat. En zo komt de 100% dus ook 2 keer zo snel in zicht.. waardoor we toch nog met een volle telefoon op stap kunnen.

5. Tandenborstel en knijper

In een hotel of vakantiehuisje vind ik het vaak vies om mijn tandenborstel zomaar ergens neer te leggen. Maar ook hiervoor bestaat er gelukkig een oplossing! Het enige wat je nodig hebt is een knijper. Als je de knijper op zijn kop neerzet, kan je je tandenborstel er zo tussenklemmen en hoef je dus niet bang te zijn dat je tandenborstel vies word. Super handig toch?

 

  
 

Ik vind lifehacks persoonlijk altijd heel handig en zoek dan ook vaak inspiratie op pinterest, andere blogs & youtube. Ik hoop dat je het ook leuk vond en er wat aan hebt!

 

Lots of love,

Aniek

 

One thought on “5 lifehacks

Add yours

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

