Mijn favoriete ontbijtjes

De dag van tevoren heb ik alweer bedacht wat ik de volgende dag ga eten als ontbijt. (Zeg me alsjeblieft dat ik niet de enige ben) Ontbijt is echt de beste maaltijd ever, als ik ’s ochtends niet zou eten zou ik de hele dag knorren. Maar soms zijn we gewoon inspiratieloos en zijn we die boterham met pindakaas ook wel eens beu gegeten.. Dus vandaag deel ik mijn favoriete ontbijtjes met jullie. Ik hoop dat je er wat inspiratie uit kunt halen. ENJOY !Pancakes4smaller

1. Bananenpannenkoekjes

Allereerst de bananenpannenkoekjes. Ze zijn heel erg gezond, lekker en ook nog eens heel snel om klaar te maken! Alles wat je nodig hebt zijn 2 eieren, 1 banaan en wat kaneel. We hebben dus niks geen bloem o.i.d nodig. Je begint met de banaan, die prak je goed in een kommetje totdat het een smeuïg geheel is. Dan is het tijd om de eieren er bij toe te voegen, Die kluts je samen met de banaan weer tot  1 geheel. Nog wat kaneel erdoorheen en het is al tijd om te bakken! Wel eerst nog even olijfolie of boter in je pan doen natuurlijk. Als ze eindelijk een beetje bruin zijn geworden en ze omgedraaid zijn, kunnen we eindelijk van deze kleine pannenkoekjes gaan genieten. Ik heb er nog wat fruit bij gedaan, maar gewoon los zijn ze ook al heel erg lekker!

6d825e533c472205895322313648609a

2. Smoothie

Smoothies maak ik iets minder vaak, maar het is toch zeker een favoriet.  Het leuke van dit ontbijt is dat je het elke keer weer verschillend kan maken, zodat het toch altijd net weer iets anders is. Ik hou persoonlijk niet echt van groentes in mijn smoothie en hou het dus meestal bij wat fruit, maar dat is natuurlijk aan jou. 🙂 Alleen even wat fruit snijden, in de blender gooien en er eventueel nog wat havermout aan toe voegen. Het is heel makkelijk en snel, dus perfecte oplossing als je een beetje haast hebt.

ad67f24533a8556ba9a5ae9ed084f3b7-2

3. Yoghurt met fruit, muesli

In mijn vorige blogpost (5 favorites) zag je dit ontbijt ook al voorbij komen.  Dit maak ik denk ik het meest, omdat het gewoon heel makkelijk maar toch erg lekker is. Alleen wat yoghurt met fruit en muesli.. jummie!

 

Dit waren dan alweer mijn favoriete ontbijtjes.. die makkelijk, snel en gezond zijn. Ik hoop dat je het leuk vond en er wat inspiratie uit kunt halen. Geniet van je vakantie en alvast hele fijne, gezellige feestdagen!

Lots of love,

Aniek

 

 

 

One thought on “Mijn favoriete ontbijtjes

Add yours

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

