5 Lifehacks

 

vandaag weer een nieuw artikeltje, dit keer met 5 Lifehacks! Lifehacks zijn van die kleine dingetjes die je leven nΓ©t wat makkelijker kunnen maken. Ik heb er gewoon random 5 verzonnen, die ik leuk vond om met jullie te delen. Enjoy! πŸ’—

superthumb-9
1. Vaseline & parfum.

Waauw.. Het is zΓ³ verschrikkelijk vervelend als je een heel lekker luchtje op hebt gedaan, maar dat je na een paar uur dat lekkere geurtje niet eens meer ruikt.. Alsof je die dag geen parfum hebt gespoten en tsja, dan kan je wel eens een beetje balen. Maar hier komt de gouden tip: als je eerst vaseline smeert op de plek waar jij je parfum wilt spuiten (bijv. Op je polsen) en daarna gelijk met parfum op die plek spuit blijft je parfum veel langer zitten, want vaseline trekt een soortje in je huid. En geloof me, na een paar uur ruik je dat lekkere luchtje dan nog steeds.


2. Schuifspeldjes & tictac doosjes.

Oke, ik moest zo ongeveer elke week nieuwe schuifspeldjes kopen omdat ik ze Γ‘ltijd kwijt raakte. (ja, overdrijven is ook een vak, maar ik kocht wel vaak nieuwe) Maar we hoeven niet elke keer nieuwe schuifspeldjes te kopen, als we ze goed opbergen is het zo opgelost! En laat ik daar nou een goede oplossing voor hebben gevonden: een tictac doosje! (Of een ander klein doosje) als je gewoon elke keer je schuifspeldjes in dat tictac doosje stopt raak je ze veel minder snel kwijt!


3. Stinkschoenen & theezakjes.

Als je je schoenen vaak & lang draagt.. Kunnen ze wel eens een beetje vies ruiken -youknow- maar daar hebben we ook een oplossing voor! Als je een paar theezakjes in je schoenen legt Β Voor ongeveer een half uurtje, dan ruiken je schoenen daarna weer helemaal lekker!


4. Oordopjes in de knoop.

Oke.. Als ik ergens een grote hekel aan mag hebben is het wel als mijn oortjes in de knoop zitten.. Wil je een keer lekker een muziekje gaan luisteren kan je ze eerst een half uur uit de knoop gaan halen.. En neee, laten we daar dan net geen zin in hebben. Maar ook hier is weer een oplossing voor, als je ze gewoon om je vingers oprolt en het daarna vastzet met een klipje/plakbandje hoef je niet eerst nog een uur je oortjes uit de knoop te halen en kan je gelijk muziek luisteren.


5. Oplader kwijt

Hoe vervelend is het dat als je dezelfde oplader hebt als iemand anders (je zusje bijv.) en je hem opeens kwijt bent en je zeker weet dat zij hem heeft.. Maar je zusje beweert ook dat die van haar is, tsjaa.. Zit je dan met een mobiel die bijna leeg is en zonder oplader, maar zoals te raden is, is hier ook een oplossing voor! Als je jouw oplader (of oortjes etc.) gewoon een beetje op pimpt, bijvoorbeeld met washitape weet je zeker welke oplader van jou is en heb je nooit meer ruzie!


Dit waren mijn 5 Lifehacks alweer, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad! Geniet nog van je weekend! πŸ’•

Lots of love,

Aniek πŸ’‹

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

