Tips voor mooi, gezond, (lang) haar πŸ’‡

Niet iedereen heeft mooi, verzorgd haar. Probeer maar eens uit of je je haar goed genoeg verzorgd: trek een haartje uit je hoofd. En beide uiteinden in je handen. Nu ga je een klein beetje trekken aan allebei de kanten. Als je haar goed verzorgd is, en je dus gezond haar hebt is je haar een beetje elastisch. Hij knakt niet meteen. (Als het goed is!) Nu weet je dus of je haar gezond is of wat minder. Maar don’t worry! Ik heb een paar tips voor je, Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Processed with VSCOcam with hb2 preset

1. Je haar knippen is goed, natuurlijk! we weten allemaal dat je je haar af en toe moet knippen, Maar te vaak en te weinig is ook niet goed voor je haar. (Bovendien wordt het dan ook niet zo snel lang) Ik raad je aan om het ongeveer om de 3 maanden te knippen. En dan zou ik er zelf voor kiezen om alleen de puntjes eraf te halen, zodat je haar wel gewoon lang blijft.

2. Verf je haar niet! Dat is natuurlijk het allerbeste, van verven gaat je haar dood.. En dat niet alleen, als je het eruit gaat laten groeien zie je zo een lelijke overgang, je weet misschien wel wat ik bedoel. Nee, gewoon niet! Verven is geen optie voor mooi, gezond haar. Als je het wil moet je het natuurlijk gewoon lekker doen, maar ik raad je aan het bij je eigen haarkleur te houden.

3. Was je haar niet te vaak! Vet haar is vies, maar dat voorkom je niet door elke dag je haar te wassen.. Daar word het alleen maar hartstikke vet van! Ik raad je aan om ongeveer om de 2/3 dagen je haar te wassen. 3 dagen is dan misschien een beetje lang, maar gelukkig bestaat er droogshampoo! Zo zit je haar toch nog een dagje goed en kan je ’s avonds gewoon goed je haar wassen. Ook moet je haar er gewoon een beetje aan wennen.

4. Laat je haar aan de buitenlucht drogen. Een fâhn is héél handig, zeker weten! Maar of het echt goed is voor je haar.. Nee! Natuurlijk kan een keertje geen kwaad, maar probeer het zoveel mogelijk aan de buitenlucht drogen!

5. Gebruik verzorgende oliΓ«n, die maken je haar net wat vetter als ze droog zijn, bijvoorbeeld in de zomer als je een dagje naar het strand ben geweest. (Alleen in de puntjes, niet bovenop!) Ook zijn haarmaskers goed voor je haar. Allemaal wat extra dingetjes, die je haar er net wat glanzender en gezonder uit laten zien. (Zonder oliΓ«n en haarmaskers ziet je haar er natuurlijk ook gewoon gezond uit, maar dit is gewoon een extraatje.)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, het zijn gewoon wat simpele tips maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Laat in de comments achter hoe jij je haar het liefst verzorgt. <~ vind ik leuk !

Lots of love,

Aniek

5 thoughts on “Tips voor mooi, gezond, (lang) haar πŸ’‡

Add yours

Geef een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

